Democracia

é decidir

Plataforma Galiza con Catalunya

Flickr

 
 

Manifesto AGAL

GALIZA POLA DEMOCRACIA E O DIREITO A DECIDIR


Manifesto de solidariedade com Catalunya
O povo catalám topa-se diante dumha das mais importantes encruzilhadas da sua história. Três séculos depois da perda das suas liberdades nacionais, tem a possibilidade de transformar o marco jurídico e político por vias democráticas, com a convocatória dumha consulta popular prevista para o vindouro 9 de novembro, que propóm construir um novo Estado.

Nos últimos anos, diferentes agentes políticos e instituiçons negociárom com o Estado Español diversas fórmulas de encaixe da Catalunha no marco estatal. Atopárom-se com reiteradas negativas e inclusive com ameaças repressivas, recurtes e becos sem saída, que demostrárom à imensa maioria da populaçom catalã que a única opçom é exercer unilateralmente o direito a decidir. Trata-se dum conflito propiciado polo rápido crescimento do independentismo e dum auténtico movimento de massas, que é impossível de resolver desde os canais previstos pola institucionalidade e legalidade atualmente vigorantes. Ninguém pode decidir melhor sobre o seu país do que os seus própios habitantes.

Somos cientes de que o caminho nom será singelo nem doado. O governo de Madrid já anunciou a sua decisom de proibir a consulta, amparando-se na legislaçom herdada dum regime ilegítimo, nomeadamente a Constituiçom Espanhola. Afirmam umha e outra vez que é impossível qualquer mudança deste marco mas, na realidade, poucos povos do mundo pudêrom aceder ao exercício do seu direito de autodeterminaçom sem antes se desembaraçarem do marco legal do Estado que os apreixoava.

As pessoas assinantes queremos transmitir a nossa solidariedade com o povo catalám e o nosso apoio perante os entraves de todo tipo (jurídicos, políticos, mediáticos, policiais) que interpom o Estado Espanhol. Em particular, manifestamos o nosso apoio expresso à celebraçom da consulta de 9 de novembro e o nosso rejeitamento à proibiçom da voz do povo.

Apoiamos também o direito do conjunto dos Países Cataláns, com situaçons de consciência política diferentes, a decidirem o seu futuro por um elementar sentimento de solidariedade com todos os povos do mundo e com o seu direito à autodeterminaçom; mas também conscientes de que qualquer avanço na outra beira da Península redundará no nosso próprio benefício e ajudará a desenvolver o movimento pola nossa liberdade.

Ademais, a questom nacional revelou-se como o auténtico calcanhar de Aquiles do espúrio regime instaurado na Transiçom, de forma que se constitui como o principal vector de ruptura do sistema em todas as suas dimensons, desde a anacrónica continuidade da monarquia até às melhores perspectivas para a libertaçom social, o questionamento da Uniom Europeia ou o avanço em mais direitos individuais e colectivos. Se o Estado Espanhol rompe por fim, todo estará aberto e em jogo de novo, a começar polas liberdades nacionais de Galiza e Euskal Herria.

As assinantes queremos também animar a importante comunidade galego-catalá a se implicar na defesa da consulta e do seu resultado afirmativo, para contribuir à independência da sua segunda pátria, com a confiança de que algum dia participarám na libertaçom da primeira.
 

» ASSINA O MANIFESTO AQUI!


 

Difunde!